Tur i oturen!!?? (Lördag)

Hur mycket otur kan man ha på en dag egentligen?
     Jag menar inte sån där "slå spiken i handen-otur" eller "cykla och vält, skrapa upp knät-otur", utan mer "hittar ingen parkering-otur" och "välta ut alla glas-otur."
     För idag har jag varit helt otrolig med allt sånt, som en könsmogen tonåring.

Helt sjukt har det varit.
     För det första när jag skulle göra HM-beställningen så var ca 50% av det som jag ville ha slut i min storlek. Fuck!
Sedan så försvann ju hela beställningen härom kvällen, så då gjorde jag om den på morgonen ( lördag som sagt ),
    sen när jag kom hem så var det ju för fan inaktivt för jag hade inte rört datorn på över en timme. 

Jag och Hugo var ju på Ikea, fanns noll parkeringar, om man inte ville gå lika långt som vasaloppet så jag gjorde
     en klassisk "JONAS" och ställde mig utanför ingången. Jag vet, jag är vågad.
Ikea gick bra, och jag fick tag i allt.
     När jag kom hem, då upptäckte jag att lampan jag köpt till My var trasig, skärmen till Hugos lampa passade inte
och jalusin jag köpte till köket gick inte hänga på den vanliga stången utan måste spikas fast i väggen.
     Vad lack jag blir!

Ringde till Jonas och berättade om hur nära det var, och han svarade att det är bara att le. Jo tack...

     Skiter i allt tänkte jag och satte mig vid datorn. Hyrde en film på Ica som verkade tokbra, och gjorde iordning Hugo för att gå och hämta den. Mitt i allt kommer Jonas hem och vi bestämde oss för att äta först. 
    Sedan gick vi ut på promenix. Jag gick in på Ica, jordens kö. När jag kom fram till kassan så sa jag att jag skulle hyra en film. 
     "Den får du hämta vid posten", blev svaret. "Det står ju där man hyr film."
Jaha din otrevliga kärringjävel, tänkte jag. "Men jag kanske hyrde på nätet så jag såg inte det."
    Ställde mig åter i en ny kö och kom äntligen fram.
"Det finns ingen reservation på ditt namn", fick jag höra där.
     "Jo men jag hyrde på nätet svarade jag."
"Jaha, var det längesen, mer än en timme?".
     "Ja, sa jag, det var vid tre."
"Då gäller inte reservationen längre. Du får hyra om den här i affären"

Ansiktet färgades rött, världen skakade och jag bara log.
     Livet leker, livet är en fest!
Jag hyrde om filmen på rätt sätt och vi gick hem.

     Tvättade, badade med min bebis, tittade på filmen, som förövrigt sög, och åt chips. Hugo-pojken var uppe sent med oss och mös, han är så go. Jag fick även iväg HM-beställningen, och jag beställde till hela bunten förutom till Pilo.
    HM tycks inte ha något till små håriga vavvor som väger under 3 kg.

Idag ska inte något gå fel! Vi ska på middag hos farmor o farfar. Dillkött, mmmm....
Sen ska vi ta en promenad, pausa och lukta på bebisnacke.

Hörs ikväll.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Shit gumman..vilket oflyt.... Jag hade ju kunnat berätta om jalusierna sist vi pratade om dem, att de ska spikas fast, men tänkte inte på det då.. Har också varit på IKEA idag (söndag) :)

Pussss

2009-01-25 @ 22:18:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0