Back in Öret, läs söndag fast det är måndag

Nu är vi tillbaka igen. Jag, Hugo och den nybadade Pilo som luktar gott.
     När jag vaknade imorse kände jag mig helt tung i kroppen. Inte alls upplagd för att packa ihop och köra hela vägen hem. Det enda som fick mig att längta då var att jag visste att Jonas skulle laga mat tills jag kom hem och det är L Y X.    
     För jag brukar komma hem på vardagarna vanligtvis när jag åker ifrån Jönköping och då är ju han inte hemma.
Nu fick jag god mat och bärhjälp. =)

     Men vilken halv-vecka jag har haft hemma hos pärona. Skönt att bli så ompysslad och slippa tänka på allt.
TACK MAMMA, PAPPA och KALLE. Känns som jag knappt sett Hugo för han blir också så ompysslad.
     När vi är hos dem så är det mormor som gäller! Hon är favoriten.

Lite Update:


Fredag:
     Jag, Hugo och mamma åkte in vid lunch och hämtade upp mormor för att ta med henne ut på födelsedagslunch då hon fyller 70 nästa vecka. Vi valde att äta på Pallas Athena och det smakade gott. Hugo livade och pratade med alla.  
     Kaffe och tårta tog vi hemma hos mormor, mycket trevligt. Det var paketöppning och hon hade en mycket spännande lampa tyckte Hugo. Discofeber! När allt var klart drog vi vidare upp till a6 och köpte en rolig leksak till Hugo och
     handlade på Coop. En affär jag blev mycket imponerad av. Vad grejer de har till barn! Jag köpte nästan allt....typ.

Hem, byta om, och in till stan igen.

Mötte upp min bästa, Märta, och kramades. Det var kärlek. ♥

    Stressade vidare till Sanne och Ella som fick vänta på mig. =/ Parkerade snyggt i ICAs garage och handlade grejer till tacos som stod på menyn.  Hem och blev imponerad av Sannes superstädade lägenhet,
    som inte skulle vara verkligt för 5 år sen. Vi åt god mat och skrattade. Jag tjötade med all sannolikhet mest men det är nog för jag mest pratar bebissnack med Hugo jämt. Haha..
     Ella lämnade oss vid nio-tiden för att dra till utelivet i Göteborg medan jag och Sanne kraschlandade i soffan med Let's dance som tv-nöje.
     Vid elva var jag hemma igen bara för att upptäcka att familjen har låst mig ute. =/ AHHHH...det är mörkt på landet! Som tur är hittade jag extranyckeln och kunde ta mig in.

Lördag:
     Lugnt och skönt. Skridskor med familjen. Min moster och kusin kom och hade med en paket till Hugo.
 En rosa djurbok. " En rosa bok till en kille?", tyckte kusin Clara, och skickade med en BLÅ teckning. Rätt ska vara rätt!
    Jag såg ut som bambi på hal is och fick tväront i fötterna av skridskorna, men det var det värt för det var väldigt kul.
Vi grillade korv och försökte akta oss för röken, vilket nästan var omöjligt. Pilo fick vara med och springa lös, 
     vilket är det bästa han vet.

På kvällen skulle vi ha gått på bio men det blev inte av, så vi kollade på Körslaget och gjorde popcorn hemma istället. 
     Hugo ville inte gå och lägga sig när ingen annan gjorde det, så jag gav upp vid tio redan och somnade gott bredvid min bebis.


Tjing


Moster M, Isac, Hugo och Pilo på isen

Bildbevis på att jag åkt skridskor, eller iaf har skridskorna på mig!

Pappa värmer lilla Pilo. ♥

Pilo är lite rädd för den store vovven Neo..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0