Min underbara helg

Min helg blev mycket bättre än vad jag trodde, och nu är jag stark och ser framemot en vecka som heter DUGA. Tjohoo!!
       Men ska börja med att sammanfatta min underbara helg.

Lördag:

Alltid på morgonen gör jag och Jonas en lista på vad vi ska/behöver/vill göra på tiden vi har tillsammans.
     Den blir alltid TOKLÅNG och vi suckar och undrar vad vi kommer att hinna med.
Man måste ju göra måstena först tyvärr. Men jag tror vi hann med allt vi skulle/behövde/ville göra. Vi är ett bra team!  
     Jonas bestämmer utanför huset men här är det jag som är arbetsledare och jag är grym när jag sätter igång ;)

Iaf, Jonas åkte till maxi och då passade jag och Hugo på att krypa ner igen och mysa.
     Hugo somnade och jag duschade. Jag fixade iordning köket och lagade mat till Hugo. Det var ju bestämt att jag, Hugo, Sofia och Lea skulle ha schlagerkväll så vi skulle bjuda på älggryta och det är ju såååå gott
     när det får stå och puttra hela dagen.
Vi tog en långpromenad och Jonas klagade på hur kallt det var och ville gå hem. Skyll sig själv som går i väst. =/ ´
     Men jag fick honom allt och trampa på. T.o.m. Pilo gick hela vägen. ♥

Dagen gick snabbt och helt plötsligt var det dags att hämta Sofia och barn.
     Det blev lite kaos när vi skulle äta. Det berodde mest på att vi har ett litet mini-kök, barnen kröp överallt och var nyvakna och lite halvgnälliga men vi fixade det!
      Jonas ville ej joina oss på glitterkvällen (hmmm...undra varför?), så han åkte till jobbet en sväng. Sen var det schlagerdags och jag tycker rätt låt vann. Nu för tiden låter ju det  mesta likadant men det var ju en schlager som vann  
     och det var ju bra.
Ungarna kämpade på och var vakna, sen när de åkt somnade Hugo gott.


Pilo och Lea taggade för melodifestival.


Söndag:

Jonas skulle jobba så vi skulle roa oss på egen hand. Vi åkte en massa pulka och det var ju snö överallt.
     Hugo tyckte det var mycket spännande med alla som skottade snö och alla maskiner. Vi var och hälsade på Jonas på macken och åt wienerbröd=). Farligt men gott! Sofia jobbade där en sväng så vi träffade även henne, Lea
     och hennes pappa.
Hugo var så mysig och inte alls på lekhumör. Han ville bara ligga i mammas knä och busa. Även denna dag gick fort och vi åkte och hämtade My. Vi mös hemma och sen kom Jonas. Vi avslutade helgen framför teven och Beck.

Ett STORT grattis till pappas mycket duktiga hund Luff som blev jaktchampion idag. ♥


Visst är han fin..♥


Idag tog vi sovmorgon och vaknade till det här underbara vädret. Vilket måste innebära PULKAÅKNING. Hugo ska bara vakna och äta sen bär det av till Ånnaboda.

Hörs ikväll.

P u s s o k r a m


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej vännen..

Vad skönt att din helg varit bra.. Min var också bra. Jäklar vad ni åker pulka:) Är det så kul?

Puss

2009-02-09 @ 16:38:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0