Nästan Hela Veckan

     Oj vad längesen det var jag skrev. Jag hinner inte med tiden längre.
Just nu sitter jag hos mina föräldrar och Hugo har precis ätit middag.
     Han går numera under namnet "Snor-Hulk".

Okej dag för dag.

Lördag: Mamma satt barnvakt medan jag äntligen gjorde mitt första arbetspass på macken.
     Skönt att vara back in the game again. Längesen jag jobbade nu men det kändes som,
citat: "Gå in på toan och ut igen".
    Jag fixade det galant, tyckte jag själv, men ska nog jobba med någon trevligare än Jonas nästa gång.
Det räcker att vi är gifta hemma om jag säger så. ;)
     Efter jag jobbat klart, (jag fick gå tidigare...FÖRSTA DAGEN), bra att vara intim med chefen, åkte jag hem och fixade i ordning mig för en efterlängtad middag på Ågatan med min man/chef.
     Men Ågatan, vilken disaster! Jag valde inte det säkra kortet och mådde inte så bra när jag kom hem.
Det är hemskt att äta mat som man inte tycker om bara för att.
      Men vi fixade mys hemma och kollade på Melodifestivalen och vi tyckte HEAT var bra.

Söndag. Göööörtrött, och avresa till Jönköping. Hade inte packat färdigt utan är allting optimist på kvällen
     och tokstressad på morgonen. Vi kom iväg med alla grejer iaf, men fick byta chaufför efter halva vägen
och jag slocknade i baksätet. Hem, packa upp allt, och så kom bror på besök och bjöd in oss på kvällsmat.
     Sagt och gjort vi åkte till dem och åt gott. Hem vid nio och godnatt.
Hugo vill gärna vara uppe när alla andra är uppe så när jag är här så måste jag följa med honom och ligga bredvid,
     så mina kvällar brukar bli rätt tidiga.

Måndag: Paus. Hugo ÄLSKAR färskpressad apelsinjuice och han riktigt smackar när han dricker det!
     C-vitamin var ordet.

Tisdag: Paus. Det är riktigt kallt ute så vi ser ut som michelin-gubbar när vi kommer gåendes. Men i Örebro händer det grejer och det planeras för inflyttning på K-gatan. Hugo såg sitt första rådjur på nära håll utanför fönstret hos mormor/morfar.

Och så slutligen har vi kommit fram tills idag.

     Vi trotsade våra rinnande näsor och åkte till A6 för att inhandla paket till kusinerna som nyss fyllt 5.
 Det blev finfina grejer.
    Vilken skillnad det är på HM Jönköping och HM Örebro. Det är mycket mer välsorterat här. Helt sjukt att jag snart kommer att få gå till "pojkavdelningen" och köpa kläder då Hugo nu är inne på sista spurten bebisstorlekar.
      Hittade en sån grym batman-pyjamas med cape. Riktigt fräsig < Hmm..används det ordet numera?
Troligen inte men jag gör det nu.
     Ett annat ord som Jonas har börjar använda är: lokal. "Jag ska gå på lokal ikväll".
Undrar om det slår igenom i Öret?

En annan rolig grej som händer idag är att Ella och Sesa kommer hit ikväll och tar med sig libanesiskt käk.
     Mycket trevligt!

Mer om det en annan dag!
Nu ska jag mata den stora hunden med den lilla hunden. ;)

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Janos

Det är bara att Le älskling,,, Vi vinner,,, Kram

2009-02-19 @ 19:23:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0