När 1 blev 5 på 2 år.

SJUKT!   Vad hände?
     Jag var ju lös och ledig för bara lite mer än två år sen. Träffade Jonas och fick lill-Mysan på köpet,
fick ett ryck och åkte till Skåne, inhandlade Pilopop, och sen rätt som det var kom Hugron.
     Sicken familj vi är, som ett stort tivoli! Kaoset är våran skugga=)

Okey, helgens sammanfattning.

I fredags var det tänkt att vi skulle åka kl 15.00 härifrån och vi stressade som två blå. Vi lämnade stan 16.30.
     Hur är det möjligt?
Hem till landet, så härligt och tyst, och åt god middag. Hugo tog sina första tuggor älg, and he loved it!
     Efter uppackning och mycket tjöt var det dags att försöka sova. Jag var helt klart för uppspelt och sov inte många timmar den natten, och tänkte att morgondagen skulle bli skit.

     Alla kom dock upp i tid, My ville dra sig lite men icke=).
Bror och "Chrissie" kom, mysiga är dom. ♥
    Och så iväg, mörkt och jäkligt men min man är van att gasa.
Jag som vanligtvis har allting förspänt så mycket som det går, var helt oförberedd på vad egentligen Ullared skulle erbjuda mig i år. Sen Hugo kom har jag varit helt ur balans med allt sånt här.
     (Brukar t.ex. vara färdig med mina julklappar vid den här tiden.)
Så kommer jag dit, UTAN LISTA!
     Paniken rusade i mitt huvud , visste inte om jag skulle ta höger eller vänster, blev påkörd. AJ!
Utknuffad, nästan nedputtad. Och Pang! Jag gav upp. 
     Köpte lite onödigt och gnällde om att jag ville åka hem. Och vi åkte hem efter ett stopp på NetOnNet, och en ny radio till köket.
     Det som jag köpte som jag kommer på nu när jag sitter här är en tomtedräkt till Pilo, annars är det svart.=/ (Bild kommer)

     På kvällen var bord bokat på Soya´s och mongolisk buffé väntade. Gott tänkte jag, men det var mest flötigt, och jag hade inte aning om hur jag skulle krydda själv, så det smakade noll. 
     Men trevligt tusan var det, de hade fina fiskar i en fejk-bäck och Chrissie glömde sin väska två gånger. HAHAHA! Först när vi kom och sen när vi skulle gå.

     Vi skuttade förbi Velvet Lounge, mindre än vad jag trodde, men mysigt. Bartendern gjorde en MYCKET stark drink till mig och Jonas fick be om extra mjölk. =/ 
     Ingen rast och ingen ro.
Vi gick vidare till Harrys och jag blev helt nostalgisk. Längtade tillbaka men ändå inte.
Förstå the feeling! 

     Sedan kom Little Sesa och kramades. Kul att äntligen träffa henne igen och höra hennes lilla röst. Tyvärr blev det bara en snabbis för sen strosade Koffe in och skulle visa
oss Sliver 
     Sweeeet! Man kunde t.o.m. välja färg på inredningen, jag valde röd.
Colour of love, or is it green as in dollargreen?
Klockrent var det iaf och det tåls att besöka igen när det är öppet.

     Bror skulle vidare och Chrissie också, så vi sa hejdå och tackade för idag.

Jag och mannen åkte till Ella och bebis Avalon. Han var dock rädd för mig och ville inte pussas alls.
WHY? Jag ville pussa honom och försökte i en timme innan det var dags att åka hem. Det var mycket trevligt att träffa Ella och höra om hennes galna äventyr, men säger bara. "Håll i dig Ella! och Göteborg suger!" Crazy people everywhere.

     Söndagsmorgon och dags att åka hem. Jag och Hugo var uppe först, Jonas nästan rullade ner för trappan helt förvirrad och My bojkottade allt genom att sova till lunch. Duscha, packa, mata Hugo.
     Sedan var det hemfärd. Gick bra, Ella ringde och fick mig att skratta högt.
Lovely! ♥

Jag löste korsord i landstingstidningen =/, för jag ska minsann vinna en spa-helg på Loka Brunn i Jonas namn.

     Hemma. Skönt, men när man varit en helg på landet vill man inte tillbaka till en lägenhet. Man vill till hus på landet.
Men snart, snart.

Älskar min Larsson-Lindgren-familj. ♥

Nu blir det ostkrok / FL

Pilo i sin tomtedräkt=)



Fina Hugo och Fina Chrissie


Kommentarer
Postat av: märta

oj de har verkligen gått snabbt.. men bra blev det ju=)

2008-11-17 @ 17:01:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0