ALEA IACTA EST!

Igår den 8/11 2008 tog jag steget från att vara Fröken Larsson till att bli Fru Lindgren, och vilket steg sen.
Kändes som jag blev 20 år äldre direkt..
Men vilken dag det var, helt underbar! Alla bara log..=)

Jag och Jonas gifte oss och samtidigt döpte vi våran son Hugo Per William. Det har varit månader av planering, fixande och nervositet och bara sådär på ett par timmar är det över.
     Hugo skötte sig utomordentligt och showade med ALLA. Jag skakade som ett asplöv hela dagen och Jonas gick bara runt och log, och hade problem med rosen i kavajfickan.
     Det var såå sjukt spännande alltihop så man måste uppleva det själv. Känslan man har när man går fram till altaret är obeskrivlig.
     Men både jag och Jonas skötte oss bra, och vi sa ja på rätt ställe och glömde inga mellannamn.
Tjejen som sjöng våra väl valda låtar var så duktig och ett stort tack till Jonas lillasyster, Hugos gudmor, hon dansade och läste en underbar dikt till lillemannen. Sjukt proffsig!!
     Att se allt Jönköpingsfolk igen var som pricket över i:et, vilka stjärnor!! Love them all..

När allt var klart i kyrkan drog vi vidare till en mysig restaurang vi abonnerat, vars inredning gick hand i hand med vårat färgtema för bröllopet. Kan det bli bättre?
     Vi åt god mat och minglade, var så nervös så jag inte visste vad jag skulle fästa blicken.
Kaffe och tårta och den traditionella "mata varandra med tårta-grejen", var livrädd att Jonas skulle smeta tårta i hela ansiktet på mig men han höll sig i skinnet. =)

Hotellet väntade, så hem med Hugo och mormor som skulle vara barnvakt på natten. Bror min och hans söta flickvän skulle joina oss på hotellet, så mysigt hade vi! 
     Drack lite drinkar och bubblade i poolen, det var dock fel på den så det bara blev lite vibrationer på ytan, men det var värmen vi ville åt.
     Var lite nervös, har inte tagit en klunk alkohol på 1 och ½ år pga Hugo, men det gick bra. 
Hade stora förväntningar på bröllopsnatten men saknade Hugo något fruktansvärt, det som var värt att minnas hände på morgonen...Kärlek...

Tack till alla.
Kram Fru Lindgren     

HUGO Per William Lindgren
    


Kommentarer
Postat av: alise

Såg pådin msn att du har en blogg! MEN DU HAR JU GIFT DIG! oh tusen grsttis grattis grattis! Oh så söt han e lille hugo! kram alise från bredbar

2009-03-25 @ 14:49:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0