Nyår 2008

Jag började skriva i den här bloggen när jag kände att jag hade en milstolpe i mitt liv. Bröllop/Hugos dop.
     Kan det bli mycket större?
Kanske många, iaf jag, behöver en motivation när jag ska göra någonting. Det är inte ofta jag gör något bara för att...sådan har jag aldrig varit. Jag gör saker som jag gör därför att...

     Okej, 2008 är snart över. Och 2009 tar vid. Jag är 22 år och det känns som om de sista åren bara har försvunnit, men samtidigt har de gett så mycket erfarenhet. Sjukt mycket erfarenhet.

     Om jag tänker tillbaka på hur jag trodde det skulle bli, alla mina stora planer och drömmar så är det kanske inte så annorlunda vad jag hade tänkt. Bara lite mildare.

     Det som spelar roll är vem man planerar med.

Det mesta som har hänt det här året har varit positivt. Ja, helt ärligt.
     Året innan var kaos av många orsaker, men nu är det så stabilt. Härligt.
Lycka kan bestå av många saker. Små små stenar som man kan lägga ihop i en hög.
     Kanske till slut jag har ett berg.

Några riktiga höjdpunkter 2008:
Förlovade mig.
Fick Hugo, det mest underbara som finns.

Gift mig med mannen jag vill leva med.
Vilket år gott folk!

     Nu siktar vi mot toppen.

Jonas brukar säga att det är lätt att se framåt och satsa mot toppen om man har varit på botten.
     Det stämmer nog, och han lever efter det mottot.
Samtidigt tänker jag som kanske inte har det så konkret. Vad är botten när alla människor har olika djup?
     Hmmm...knepigt.

Nu ser vi framåt mot ett lika fantastiskt år!
Klart det blir det, det blir ju vad man gör det till.

     Kvällen kommer bli lugn, tillbringar den i soffan i adidas-byxor med mina tre absoluta favorit-killar. 
Hugo har lite feber=(
     Jonas föräldrar var här innan och åt god mat och bjöd på en del skratt. 
Nu sitter jag och skrattar åt Jonas vars nya grej är att svara  ja på allt. Det låter ungefär såhär:

S: Älskar du mig?
J: Ja.
S:Ser jag fet ut i de här byxorna?
J:Ja.
S: Vad heter du?
J:Ja.



Ses igen 2009. Gott nytt år.



En smarrig förrätt



Men...hur hamnade förrätten i farfars glas? Svar: Sofie...



Snyggaste killen på nyår..!


Kommentarer
Postat av: Sanne

Blev alldeles varm i hjärtat av att läsa det där! Är så otroligt glad att ditt liv blivit så fantastiskt på så många sätt! önskar att du kunde bo häääär så att det vore lättare att vara en del av det =) Många gott nytt år-pussar. Vi ses snart! /S

2009-01-01 @ 23:06:56
URL: http://helaminvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0