GOD JUL


Vill bara skicka en kram till min mamma som är den mest fantastiska person som någonsin kommer att finnas.♥   
     Tack för all hjälp.
Men byt handdukarna i badrummet, endast Gud vet vad Jonas har utfört på dem.

     Hmm... Så var julen över detta året!
Men vad vi har firat i år och oj vad trevligt vi har haft.
     Nu är vi tillbaka i Örebro igen och vi sitter i soffan och myser allihopa, alla förutom Pilo som ligger på golvet och snuttar på Sara. =/.
     Är så tacksam för min lilla familj.♥

Lite om gårdagen: Självaste Julafton.
     Vaknade tidigt, ont i huvudet, och får ett sms om att det är snö i Örebro. Va fan? Noll snö i Jönnet. Men sedan kom de små julkänslorna krypandes tillbaka och vetskapen om paketen under granen gjorde mig till en liten igen så jag och
     Hugo smög ner.
Det blev genast kaos igen när Jonas lovat några grannar duscha hos mina päron. Men han visste inte vem...!?
     Haha..ja vad ska jag säga? Kaos i vanlig ordning med familjen Tivoli. =)

Bror och Chrissie dök upp och sen var det julbord så vi storkna. Gott Gott Gott. Man äter sjukt mycket på ett julbord, min 
     favvo är laxen. Mmmm..
Tomten kom återigen och julklappsutdelningen var i full gång. Hugo fick mest. Han syntes knappt bakom högen.
     Och han var nöjd om vi säger så. Självklart fick han HV-kläder, vad annars liksom? ;) Mössa, halsduk och body. Samt en massa andra fina saker. Tack alla!
     Jag fick med mycket fint, bl.a. en helt underbar ring och ett spa-paket. 4 timmar ren lyx. Tillägnad moi.
Jag var helt pirrig när Jonas skulle önska sitt paket, myror i röva. Men jag tror faktiskt helt ärligt att han blev glad över sitt  
     voodoo-knivställ. Det är sjukt och udda....Ja, ungefär som min man då..;)
Efter allt var klart så packade vi ihop oss och drog hemåt. Men först kramkalas...♥
      Mår lite dåligt över att jag inte gav min lillebror en riktigt björn-kram innan jag åkte men jag lovar att jag ska gottgöra dig Kalle nästa gång vi ses. Pusskalas..♥

Juldagen:
STOR grattis-kram till moster M som fyller år idag.

     Vi har lagat mat hela dagen, eller rättare sagt Jonas har gjort det, jag har mest gått runt och grymtat och stressat i onödan. =/
Vi tänkte "outside the box" idag och serverade spaghetti och köttfärssås, med massa sallad och gottit.
     Trevligt tusan att fira jul med Jonas familj och Hugo fick återigen mest klappar. Och återigen superfina saker.
Tack alla!
     Jag och Jonas helt fantastiska syster Nea bestämde att vi skulle ha en pyssel-dag efter nyår. Så kul!

Ikväll har vi bara slappat. Hugo och My har badat och nu ska jag tillbringa kvällen med Jonas och Bruce Willis,
     samt mitt crawing foffcorn och hockeypulver. (Det gula).

Puss och kram allihopa/ FL
Bilder från julen kommer imorgon.=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0