Dan före dopparedan!

Härligt! För imorgon kommer min nya idol, TOMTEN! 
      Förut var min idol Lasse Kronér men nu när jag blivit äldre har jag bytt.

     Idag har det varit lugna gatan här i Olsbo. Fick liiite sovmorgon, men kan ju inte sova när man hör lillsnöret jollra på nerevåningen,
(blir ju mystokig då), så strax efter åtta i morse var jag i rullning.

     Jag, Hugo, Jonas, Pilo och Luff tog en promenad på förmiddagen, riktigt kallt var det men som insnöad olsbosjäl så vet man ju att
"det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder". Så jag frös minsann inte.

     Bror och Chrissie dök upp, strax efter kom moster M med hela sin familj och ungefär där så började julfirandet 2008.
     Älgstekt med kokta potäter och brunsås stod på menyn och alla åt så det spände. Därefter bjöds det på pannacotta med hallon och honung.
Yummie yummie!
     Tiden går fort när man har roligt och rätt som det var kom tomten. Han kommer även tillbaka imorgon, var så lugn. Det utdelades lite paket och Hugo brydde sig nada. Han satt så nöjd i tomtens knä.
     En som inte tyckte om tomten var Pilo som blåste upp sig som en sån där fisk, och morrade konstant i 20 minuter.

     Nu är jag helt slut men dagen är inte slut än. Det känns som om någon har gett mig en snyting i ultrarapid.

Inatt hoppas vi på sömn och imorgon på många paket. Hugo kommer säkerligen få mest paket så han kommer 
     vara helt slut i sina
paketöppnarfingrar. Men....det är det värt!

Hörs imorgon!

God Jul snart/FL


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0