2009 Årets År

SOFIES OCH JONAS NYÅRSLÖFTEN:


  1. Sluta pika varandra. Vi ska ju trots allt leva hela livet ihop förhoppningsvis. Eller iaf tills jag fyller 25 och vi ska ha 60 års-fest ihop, maskerad och skattjakt. That's right. Har redan planerat det. Vissa ( Jonas ) kallar mig tokig!
  2. Variera vår kost. Hitta fler spännande recept och pröva mycket nytt. Det blir lätt att man lagar samma mat over and over.
  3. Börja med någon form av aktivitet, på varsitt håll. Tv-spel och jobba räknas inte Jonas.
  4. Tänka först, handla sen. Måste tänka över våra inköp. Detta året har varit sjukt.

SOFIES NYÅRSLÖFTEN:

  1. Sluta strökolla på tv-program som påverkar mig negativt. T.ex. Jerry Springer, när jag har sett det brukar jag gapa lite på Jonas, helt utan anledning, gestikulera vilt med armarna och säga att om han inte passar sig så kanske han förlorar his big black mama!! (=) Seriöst, vad har jag för diagnos?
  2. Ta livet med lite mer klacksparkar!
  3. Lära mig säga ifrån.
  4. Sist men inte minst klassikern: Börja träna! Har alltid haft tur och kunnat äta i princip vad som helst. Men nu efter man har fått barn så sitter inte riktigt grejerna där dom ska =/.Så någon form av träning ska det bli, eller kanske flera olika. Återstå att se.

PILOS NYÅRSLÖFTEN:

  1. Hitta en riktigt snygg tik. ( Sarah, Rakel och Rådiz är bara låtsas.)

Hugo är helt klart för liten för att ha nyårslöften. Hans första prio just nu är att börja gå.

Soo long / FL




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0